Календарне планування

 

Календарно-тематичне планування уроків “Українська мова”

для учнів 4 класу

за Типовою освітньою програмою,

розробленою під керівництвом О. Я. Савченко,

Підручник «Українська мова та читання» для 4 класу (частина 1)

Автори Микола Вашуленко, Надія Васильківська, Світлана Дубовик (2021)

122 год

(3,5 годин на тиждень)

І семестр

п/п

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

Текст

1.

 

Основні ознаки тексту

 

2.

 

Засоби зв’язності тексту

 

3.

 

Заголовок тексту

 

4.

 

Урок розвитку мовлення.

 

5.

 

Типи текстів

 

6.

 

Будова тексту

 

7.

 

План тексту

 

8.

 

Тексти різних стилів

 

9.

 

Медіатексти

 

10.

 

Створення медіатекстів

 

11.

 

Узагальнювальний урок із розділу «Текст»

 

12.

 

Урок розвитку мовлення.

 

13.

 

Урок контролю навчальних досягнень учнів

 

РЕЧЕННЯ

14.

 

Види речень за метою висловлювання та інтонацією

 

15.

 

Інтонування речень

 

16.

 

Звертання

 

17.

 

Головні і другорядні члени речення

 

18.

 

Зв’язок слів у реченні

 

19.

 

Побудова речень

 

20.

 

Урок розвитку мовлення.

 

21.

 

Однорідні члени речення

 

22.

 

Поєднання однорідних членів речення

 

23.

 

Залежні слова при однорідних членах речення

 

24.

 

Узагальнювальний урок із розділу «Речення»

 

25.

 

Урок контролю навчальних досягнень учнів

 

Слово. Значення слова

26.

 

Багатозначні слова

 

27.

 

Пряме і переносне значення слова

 

28.

 

Урок розвитку мовлення

 

29.

 

Синоніми

 

30.

 

Антоніми

 

31.

 

Фразеологізми

 

32.

 

Застарілі слова

 

33.

 

Нові слова

 

34.

 

Походження слів

 

35.

 

Урок розвитку мовлення

 

36.

 

Узагальнювальний урок із розділу «Слово. Значення слова»

 

37.

 

Урок контролю навчальних досягнень учнів

 

Будова слова

38.

 

Розпізнавання частин слова

 

39.

 

Творення слів за допомогою префіксів

 

40.

 

Творення слів за допомогою суфіксів

 

41.

 

Орфограми, пов’язані з будовою слова Правопис слів із префіксами пре-, при-

 

42.

 

Правопис слів із апострофом після префіксів

 

43.

 

Правопис слів зі співзвучними префіксами і прийменниками

 

44.

 

Застосування алфавіту

 

45.

 

Наголошування загальновживаних слів

 

46.

 

Вимова і правопис слів з ненаголошеними голосними [е], [и]

 

47.

 

Вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим

 

48.

 

Правопис слів із сумнівними приголосними, що піддаються асиміляції

 

49.

 

Вимова і правопис слів із подовженими м’якими приголосними звуками

 

50.

 

Узагальнювальний урок із розділів «Будова слова» і «Орфограми, пов’язані з будовою слова»

 

51.

 

Урок контролю навчальних досягнень учнів

 

52.

 

Урок розвитку мовлення.

 

Слово. Частини мови

53.

 

Іменник як частина мови. Іменники з абстрактним значенням

 

54.

 

Рід і число іменників

 

55.

 

Відмінки іменників. Початкова форма іменників

 

56.

 

Відмінювання іменників

 

 

 

 

 

 

ІІ семестр

 

п/п

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

57.

 

Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках

 

58.

 

Чергування голосних у коренях імен

 

59.

 

Правопис закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини

 

60.

 

Урок розвитку мовлення

 

61.

 

Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а, -я в орудному відмінку однини

 

62.

 

Правопис закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини

 

63.

 

Правопис закінчень іменників чоловічого роду на -р в орудному відмінку однини

 

64.

 

Правопис закінчень іменників – назв істот чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини

 

65.

 

Правопис закінчень іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини

 

66.

 

Уживання іменників у місцевому відмінку множини з прийменником по

 

67.

 

Урок розвитку мовлення.

 

68.

 

Узагальнювальний урок із теми «Іменник»

 

70.

 

Урок контролю навчальних досягнень учнів

 

Прикметник

71.

 

Прикметник як частина мови

 

72.

 

Рід і число прикметників

 

73.

 

Правопис прикметників із м’яким кінцевим приголосним основи у різних відмінкових формах

 

74.

 

Правопис прикметників із м’яким кінцевим приголосним основи у різних відмінкових формах

 

75.

 

Визначення граматичних форм прикметника

 

76.

 

Утворення ступенів порівняння прикметників

 

77.

 

Вимова і написання прикметників на -ський, -цький, - зький

 

78.

 

Уживання прикметників у власному мовленні

 

79.

 

Урок розвитку мовлення.

 

80.

 

Узагальнювальний урок із теми «Прикметник»

 

81.

 

Урок контролю навчальних досягнень учнів із теми «Прикметник»

 

Числівник

82.

 

Числівник як частина мови

 

83.

 

Вимова і написання форм родового відмінка числівників (50 – 100)

 

84.

 

Уживання форм числівників на позначення часу протягом доби

 

85.

 

Уживання числівників у власному мовленні

 

86.

 

Узагальнювальний урок із теми «Числівник»

 

87.

 

Урок розвитку мовлення.

 

Займенник

88.

 

Займенник як частина мови

 

89.

 

Особові займенники

 

90.

 

Відмінювання особових займенників

 

91.

 

Уживання займенників із прийменниками

 

92.

 

Уживання займенників у власних висловленнях

 

93.

 

Узагальнювальний урок із теми «Займенник»

 

94.

 

Урок розвитку мовлення

 

Дієслово

95.

 

Дієслово як частина мови

 

96.

 

Неозначена форма дієслова (початкова форма)

 

97.

 

Час дієслова. Змінювання дієслів за часами

 

98.

 

Дієслова теперішнього часу

 

99.

 

Дієслова майбутнього часу

 

100.

 

Правопис закінчень дієслів 1-ої особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу

 

101.

 

Правопис закінчень дієслів 2-ої особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу

 

102.

 

Правопис закінчень дієслів 3-ої особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу

 

103.

 

Дієслова минулого часу

 

104.

 

Урок розвитку мовлення.

 

105.

 

Вимова і написання дієслів на –ся

 

106.

 

Уживання дієслів у власному мовленні

 

107.

 

Узагальнювальний урок із теми «Дієслово»

 

108.

 

Урок контролю навчальних досягнень учнів із теми «Дієслово»

 

Прислівник

109.

 

Прислівник як частина мови

 

110.

 

Прислівники-синоніми. Прислівники-антоніми

 

111.

 

Урок розвитку мовлення

 

112.

 

Написання найуживаніших прислівників

 

113.

 

Уживання прислівників у власному мовленні

 

Повторення вивченого за рік

114.

 

Повторення вивченого матеріалу з розділу «Текст»

 

115.

 

Повторення вивченого матеріалу з розділу  «Речення»

 

116.

 

Повторення вивченого матеріалу з розділу «Слово. Значення слова»

 

117.

 

Урок розвитку мовлення

 

118.

 

Повторення вивченого матеріалу з розділу «Будова слова»

 

119.

 

Повторення вивченого матеріалу з розділу «Орфограми, пов’язані з будовою слова»

120.

 

Повторення вивченого матеріалу з розділу «Частини мови»

 

121.

 

Урок розвитку мовлення.

 

122.

 

Узагальнювальний урок за рік

 

 

Календарно-тематичне планування уроків “Літературного читання”

для учнів 4 класу

за Типовою освітньою програмою,

розробленою під керівництвом О. Я. Савченко,

Підручник «Українська мова та читання» для 4 класу (частина 2)

Автори Оксана Вашуленко

 (2021)

123 год

(3,5 годин на тиждень)

І семестр

 

п/п

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

Тема 1. Шкільний дзвіночок кличе нас у четвертий клас!

1.

 

А.Качан «Крилата школа»

 

2.

 

Н.Умеров «Наш клас»

 

3.

 

Позакласне читання. УНТ: прислів’я, приказки, лічилки, загадки, усмішки

 

4.

 

Л.Сорока «В останній день літа»

 

5.

 

Н.Тріщ «Осінь на шкільному подвір’ї»(напам’ять)

 

6.

 

О.Комова «Мій сусід – прибулець!»

 

7.

 

Дж.Стронґ «Дзвінок інспекторки»

 

8.

 

Літературний проєкт

 

Тема 2. Дивовижний світ міфів

9.

 

Міфи Давнього Єгипту

 

10.

 

Позакласне читання. В.Сухомлинський «Іменинний обід», «Спляча Книга»

 

11.

 

Створення світу

 

12.

 

Ра та Апоп

 

13.

 

Міфи слов’янських народі

 

14.

 

О.Бондарук. Міфи про створення світу та людей

 

15.

 

Міфи Давньої Греції

 

16.

 

Арахна

 

17.

 

Позакласне читання. О.Іваненко «Бурулька»

 

18.

 

Пандора

 

19.

 

Дедал та Ікар

 

20.

 

Літературний проєкт

 

21.

 

Підсумок за розділом

 

Тема 3. Легенди рідного краю

22.

 

Народна легенда «Як виникли Карпати»

 

23.

 

В.Лисенко «Любава»

 

24.

 

Позакласне читання. Легенди «Як мати стала зозулею», «Сніг і підсніжник»

 

25.

 

Народна легенда «Зозулині черевички»

 

26.

 

Народна легенда «Замкова гора у Мукачеві»

 

27.

 

Літературний проєкт

 

28.

 

Підсумок за розділом

 

Тема 4. Пізнаю мудрість притчі

29.

 

Народна притча «У пригоді»

 

30.

 

Народна притча «Треба нахилитися»

 

31.

 

Позакласне читання. Притчі «Про погане і хороше», «Про двох вовків»

 

32.

 

Народна притча «Сила слова»

 

33.

 

Єврейська притча «Цвяхи»

 

34.

 

Л. да Вінчі «Справжній друг»

 

35.

 

Літературний проєкт

 

36.

 

Підсумок за розділом

 

Тема 5. Народна казка – скарбничка мудрості

37.

 

Українська народна казка

 

38.

 

Позакласне читання. Народні казки «Названий батько», «Багач-ненажера»

 

39.

 

Корейська народна казка «Чий дарунок найкращий»

 

40.

 

Українська народна казка «Кам’яний горішок»

 

41.

 

Фінська народна казка «Біднякова ріпа»

 

42.

 

Літературний проєкт

 

43.

 

М.Пригара «Тайна»

 

44.

 

Г.Бойко «Викрутився»

 

45.

 

Позакласне читання. М.Чабанівський «Вірний»

 

46.

 

П.Ребро «Не вгадаєте ніколи!»

 

47.

 

М.Сингаївський «Марічка і звичка»

 

48.

 

Г.Малик «Мавпині іменини»(напам’ять)

 

49.

 

В.Нестайко «Як ми в космос літали»

 

50.

 

В.Симоненко «Подорож у країну Навпаки»

 

51.

 

Літературний проєкт

 

52.

 

Позакласне читання. М.Слабошпицький «Норвезький кіт у намисті»

 

Тема 7. Краса і сила поетичного слова

53.

 

О.Олесь «Ліс восени»

 

54.

 

Л.Костенко «Здивовані квіти», «Вже брами літа замикає осінь»

 

55.

 

А.Малишко «Дощик»(напам’ять)

 

56.

 

Д.Павличко «Дядько Дощ»

 

ІІ семестр

п/п

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

57.

 

М.Вінграновський «Грім»

 

58.

 

А.Качан «Летючий корабель»(напам’ять)

 

59.

 

Позакласне читання. Поезія Т.Шевченка, Л.Українки, Л.Забашти, Д.Булоуса(напам’ять)

 

60.

 

Г.Малик «Хто що бачить?»

 

61.

 

В.Довжик. Акровірш. Т.Лисенко. Акровірш

 

62.

 

Л.Сердунич. Акровірш. О.Довгоп’ят. Акровірш

 

63.

 

Г.Фалькович «Непоспіхом, наспівуючи Баха»

 

64.

 

А.Костецький «У сузір’ї Гончих Псів»

 

65.

 

Літературний проєкт

 

66.

 

Позакласне читання. Поезія А.Костецького, О.Сенатович, Д.Павличка

 

Тема 8. Дивосвіт літературної казки

67.

 

С.Дерманський «Млин»

 

68.

 

А.Туз «Час бажань»

 

69.

 

О.Кукуєвицька «Казка про пінгвіна, який хотів літати»

 

70.

 

Д.Амфт «Як полюбити павученя?»

 

71.

 

Е.Бесков «Дідок, що говорив лише примовками»

 

72.

 

Л.Мовчун «Баба-Ага і козак Невидим»

 

73.

 

Позакласне читання. О.Сенатович «Малий віз»

 

74.

 

Літературний проєкт

 

Тема 9. Байка вчить, як на світі жить

75.

 

Езоп «Дроворуб і лисиця»

 

76.

 

Езоп «Собака та м’ясо»

 

77.

 

Л.Глібов «Лебідь, щука і рак»(напам’ять)

 

78.

 

Л.Глібов «Вовк і кіт»

 

79.

 

О.Пчілка «Снігир та Щиглик»

 

80.

 

Позакласне читання. Байки Л.Глібова, Є.Гребінки, П.Глазового

 

81.

 

П.Глазовий «Неволя»

 

82.

 

Літературний проєкт

 

83.

 

Перевірна робота.

 

Тема 10. Пізнаємо себе і світ

84.

 

О.Кротюк «Літачок»

 

85.

 

О.Радушинська «Майже боксерський двобій»

 

86.

 

О.Радушинська «Щоденник Славка Хоробрика, або Пригоди хлопчика-міліціонера»

 

87.

 

Позакласне читання. Г.Тютюнник «Однокрил»

 

88.

 

За В.Нестайком «Чи роблять так друзі?»

 

89.

 

А.Майданюк «Жадана ручка»

 

90.

 

Т.Кузьменко «Подарунок»

 

91.

 

За Дж.Мур-Маллінос «Безпека в Інтернеті»

 

92.

 

Літературний проєкт

 

93.

 

Узагальнення за розділом

 

94.

 

Позакласне читання. Л.Керолл «Аліса в Країні Чудес»

 

Тема 11. Гордість і слава України

95.

 

М.Лукинюк «Україні»

 

96.

 

М.Яновська «Наша мова»(напам’ять)

 

97.

 

Д.Білоус «Дивне розмаїття»

 

98.

 

А.Майданюк «Звідки приходять слова?»

 

99.

 

А.Майданюк «Футбольний матч»

 

100.

 

А.Майданюк «Про що мова?»

 

101.

 

Позакласне читання. Р.Кіплінг «Чому в кита така горлянка»

 

102.

 

За М.Преварською «Крушельницька Соломія Амвросіївна»

 

103.

 

За М.Преварською «Білокур Катерина Василівна»

 

104.

 

Г.Терещук «Біатлон – це те, що дуже люблю»

 

105.

 

Літературний проєкт

 

106.

 

Узагальнення за розділом

 

Тема 12. Цікаве для допитливих

107.

 

Т.Колодницька «Птахи-носороги»

 

108.

 

Позакласне читання. Р.Дал «Чарлі і шоколадна фабрика»

 

109.

 

З енциклопедії тварин і рослин світу «Арктика і Антарктика»

 

110.

 

За А.Григоруком «Як прийшли до нас гроші?»

 

111.

 

Т.Кузьменко «Банки та банкноти»

 

112.

 

Із журналу «Розумашки» «Персі, кіт і катафот»

 

113.

 

 

Із журналу «Розумашки» «Квадрокоптер тобі покаже»

 

114.

 

Літературний проєкт

 

115.

 

Позакласне читання. П.Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»

 

116.

 

Узагальнення за розділом

 

Тема 13. Пригоду за пригодою читаю з насолодою

117.

 

С.Гридін «Федько, прибулець з Інтенету»

 

118.

 

Ґ.Касдепке «Загадка тринадцята, або Хто зіпсував повітряного змія?»

 

119.

 

Ґ.Касдепке «Загадка друга, або Проблеми з математикою»

 

120.

 

Ж.Парашині-Дені та О.Дюпен «Банда піратів»

 

121.

 

Ж.Парашині-Дені та О.Дюпен «Скарби пірата Моргана»

 

122.

 

Позакласне читання. М.Парр «Вафельне серце»

 

123.

 

Підсумковий урок за рік

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування уроків “Математика”

для учнів 4 класу

за Типовою освітньою програмою,

розробленою під керівництвом О. Я. Савченко,

Підручник «Математика» для 4 класу (у 2 частинах)

Автори С. О. Скворцова, О. В. Онопрієнко

(2021)

175 год

(5 годин на тиждень)

І семестр

п/п

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

Розділ І. Узагальнюємо та систематизуємовивчене в 3 класі

1.

 

Повторюємо нумерацію чисел у межах 1000

 

2.

 

Узагальнюємо знання про арифметичні дії з числами

 

3.

 

Досліджуємо залежність результату арифметичної дії від зміни компонента

 

4.

 

Узагальнюємо прийоми додавання і віднімання в межах 1000

 

5.

 

Додаємо і віднімаємо числа різними способами

 

6.

 

Узагальнюємо прийоми усних множення і ділення в межах 1000

 

7.

 

Множимо і ділимо числа різними способами

 

8.

 

Досліджуємо задачі

 

9.

 

Досліджуємо ділення з остачею

 

10.

 

Досліджуємо задачі

 

11.

 

Узагальнюємо знання про математичні вирази

 

12.

 

Узагальнюємо знання про рівняння і нерівності

 

13.

 

Досліджуємо рівняння і нерівності зі змінною

 

14.

 

Узагальнюємо знання про частини цілого

 

15.

 

Досліджуємо задачі

 

16.

 

Перевіряємо свої досягнення.Діагностична робота № 1

 

17.

 

Навчальний проєкт «Математика в побуті»

 

РОЗДІЛ 2. Вивчаємо письмові прийоми множення і ділення

 

18.

 

Повторюємо арифметичні дії множення і ділення

 

19.

 

Знайомимось із письмовим прийомом множення

 

20.

 

Вивчаємо письмове множення на одноцифрове число

 

21.

 

Знайомимось зі способом відношень у розв’язуванні задач на знаходження четвертого пропорційного

 

22.

 

Розв’язуємо задачі на знаходження четвертого пропорційного способом відношень

 

23.

 

Розв’язуємо задачі на знаходження четвертого пропорційного двома способами

 

24.

 

Знайомимось із письмовим діленням на одноцифрове число

 

25.

 

Виконуємо письмове ділення на одноцифрове число

 

26.

 

Виконуємо письмове ділення на одноцифрове число

 

27.

 

Виконуємо письмове ділення на одноцифрове число

 

28.

 

Виконуємо письмове ділення на одноцифрове число

 

29.

 

Знайомимось з алгоритмом письмового ділення

 

30.

 

Знайомимось із письмовими множенням і діленням на кругле число

 

31.

 

Виконуємо письмові множення і ділення на кругле число

 

32.

 

Знайомимось із письмовим множенням на двоцифрове число

 

33.

 

Досліджуємо задачі на знаходження четвертого пропорційного; на подвійне зведення до одиниці

 

34.

 

Досліджуємо задачі на подвійне зведення до одиниці

 

35.

 

Досліджуємо задачі на подвійне зведення до одиниці

 

36.

 

Досліджуємо задачі

 

37.

 

Знайомимось із письмовим діленням на двоцифрове число

 

38.

 

Виконуємо письмове ділення на двоцифрове число

 

39.

 

Виконуємо письмове ділення на двоцифрове число

 

40.

 

Досліджуємо задачі

 

41.

 

Ділимо на двоцифрове число

 

42.

 

Задачі з буквеними даними

 

43.

 

Виконуємо ділення з остачею

 

44.

 

Перевіряємо свої досягнення. Діагностична робота № 2

 

45.

 

Навчальний проєкт «Математичні рекорди в царстві рослин»

 

РОЗДІЛ 3. Вивчаємо нумерацію багатоцифрових чисел

46.

 

Узагальнюємо знання нумерації трицифрових чисел

 

47.

 

Лічимо тисячами

 

48.

 

Лічимо в межах багатоцифрових чисел

 

49.

 

Розв’язуємо задачі

 

50.

 

Читаємо і записуємо багатоцифрові числа

 

51.

 

Утворюємо багатоцифрові числа різними способами

 

52.

 

Розв’язуємо задачі

 

53.

 

Порівнюємо багатоцифрові числа

 

54.

 

Додаємо і віднімаємо на основі розрядного складу числа

 

55.

 

Додаємо і віднімаємо на основі нумерації багатоцифрових чисел

 

56.

 

Визначаємо загальну кількість одиниць певного розряду

 

57.

 

Виконуємо арифметичні дії з круглими числами

 

58.

 

Досліджуємо задачі на спільну роботу

 

59.

 

Досліджуємо задачі на спільну роботу

 

60.

 

Виконуємо дії з іменованими числами

 

61.

 

Множимо і ділимо круглі числа

 

62.

 

Перевіряємо свої досягнення. Діагностична робота№ 3

 

63.

 

Навчальний проєкт «Вік пам’яток твого краю»

 

РОЗДІЛ 4. Додаємо і віднімаємо багатоцифрові числа

64.

 

Узагальнюємо знання про арифметичні дії додавання і віднімання

 

65.

 

Додаємо і віднімаємо багатоцифрові числа

 

66.

 

Додаємо і віднімаємо багатоцифрові числа письмово

 

67.

 

Розв’язуємо задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою за сумами двох доданків

 

68.

 

Додаємо і віднімаємо іменовані числа

 

69.

 

Додаємо і віднімаємо багатоцифрові числа

 

70.

 

Розв’язуємо задачі

 

71.

 

Повторюємо взаємопов’язані величини

 

72.

 

Знайомимось зі швидкістю руху

 

72.

 

Знайомимось із правилами знаходження подоланого шляху; часу руху

 

74.

 

Розв’язуємо прості задачі з величинами: подоланий шлях, швидкість руху, час руху

 

75.

 

Розв’язуємо прості задачі з величинами: подоланий шлях, швидкість руху, час руху

 

76.

 

Розв’язуємо складені задачі з величинами: подоланий шлях, швидкість руху

 

77.

 

Розв’язуємо складені задачі з величинами: подоланий шлях, швидкість руху, час руху

 

78.

 

Повторюємо вивчене

 

79.

 

Перевіряємо свої досягнення. Діагностична  робота № 4

 

80.

 

Навчальний проєкт «Як математика допомагає відрізняти фейки»

 

 

 

 

 

 

 

 

  

І І семестр

п/п

Дата

уроку

уроку

Примітки

81.

 

Вивчаємо геометричні фігури на площині

 

82.

 

Вивчаємо геометричні фігури на площині

 

РОЗДІЛ 5. Множимо і ділимо багатоцифрове число на одноцифрове

83.

 

Узагальнюємо знання про арифметичні дії множення і ділення

 

84.

 

Узагальнюємо знання про арифметичні дії множення і ділення

 

85.

 

Множимо багатоцифрове число на одноцифрове письмово

 

86.

 

Множимо багатоцифрове число на одноцифрове письмово

 

87.

 

Ділимо багатоцифрове число на одноцифрове, використовуючи письмовий прийом

 

88.

 

Ділимо багатоцифрове число на одноцифрове, використовуючи письмовий прийом

 

89.

 

Розв’язуємо задачі на знаходження однакової величини за двома сумами

 

90.

 

Знайомимось із задачами на пропорційне ділення

 

91.

 

Досліджуємо задачі на пропорційне ділення

 

92.

 

Множимо кругле число на одноцифрове

 

93.

 

Множимо кругле число на одноцифрове

 

94.

 

Досліджуємо задачі на пропорційне ділення

 

95.

 

Розв’язуємо задачі на пропорційне ділення

 

96

 

Узагальнюємо задачі на знаходження четвертого пропорційного; на пропорційне ділення

 

97.

 

Розв’язуємо задачі на знаходження однакової величини за двома різницями

 

98.

 

Розв’язуємо задачі

 

99.

 

Знайомимось із задачами на знаходження невідомих за двома різницями

 

100.

 

Досліджуємо задачі на знаходження невідомих за двома різницями

 

101.

 

Розв’язуємо задачі на знаходження невідомих за двома різницями

 

102.

 

Множимо і ділимо іменовані числа

 

103.

 

Ділимо з остачею

 

104.

 

Множимо і ділимо іменовані числа. Ділимо з остачею

 

105.

 

Досліджуємо задачі на знаходження невідомих за двома різницями

 

106.

 

Узагальнюємо задачі на пропорційне ділення; на знаходження невідомих за двома різницями

 

107.

 

Узагальнюємо задачі, які містять однакову величину

 

108.

 

Повторюємо вивчене

 

109.

 

Перевіряємо свої досягнення. Діагностична робота № 5

 

110.

 

Навчальний проєкт «Цікаві способи обчислень»

 

РОЗДІЛ 6. Вивчаємо письмові множення і ділення

на двоцифрове і трицифрове числа

111.

 

Повторюємо множення і ділення трицифрового числа на двоцифрове

 

112.

 

Повторюємо множення і ділення трицифрового числа на двоцифрове

 

113.

 

Множимо і ділимо багатоцифрове число на розрядне число

 

114.

 

Множимо багатоцифрове число на двоцифрове і трицифрове, використовуючи письмовий прийом

 

115.

 

Ділимо багатоцифрове число на двоцифрове, використовуючи письмовий прийом

 

116.

 

Ділимо багатоцифрове число на двоцифрове і трицифрове, використовуючи письмовий прийом

 

117.

 

Ділимо числа, які закінчуються нулями

 

118.

 

Спостерігаємо за одночасним рухом двох тіл у різних напрямках

 

119.

 

Ділимо багатоцифрове число на двоцифрове

 

120.

 

Ділимо багатоцифрове число на двоцифрове

 

121.

 

Спостерігаємо за одночасним рухом двох тіл у різних напрямках

 

122.

 

Знайомимось із задачами на одночасний рух двох тіл у різних напрямках: знаходимо відстань

 

123.

 

Знайомимось із задачами на одночасний рух двох тіл у різних напрямках: знаходимо швидкість руху

 

124.

 

Розв’язуємо задачі на рух двох тіл у різних напрямках: знаходимо відстань двома способами

 

125.

 

Розв’язуємо задачі на рух двох тіл у різних напрямках: знаходимо швидкість руху двома способами

 

126.

 

Знайомимось із задачами на рух двох тіл у різних напрямках: знаходимо час руху

 

127.

 

Зіставляємо задачі на рух і на спільну роботу

 

128.

 

Зіставляємо задачі на рух і на спільну роботу

 

129.

 

Множимо і ділимо іменовані числа

 

130.

 

Виконуємо ділення з остачею

 

131.

 

Досліджуємо задачі на процеси

 

132.

 

Розв’язуємо задачі на процеси

 

133.

 

Узагальнюємо задачі на процеси

 

134.

 

Повторюємо вивчене

 

135.

 

Перевіряємо свої досягнення. Діагностична робота № 6

 

РОЗДІЛ 7. Знаходимо площі фігур. вивчаємо дроби

136.

 

Узагальнюємо знання про геометричні фігури

 

137.

 

Знайомимось із площею фігури

 

138.

 

Дізнаємось про одиницю вимірювання площі — 1 см2

 

139.

 

Дізнаємось про формулу площі прямокутника

 

140.

 

Розв’язуємо задачі на знаходження площі прямокутника й обернені до них

 

141.

 

Розв’язуємо задачі на знаходження площі прямокутника й обернені до них

 

142.

 

Дізнаємось про одиниці вимірювання площі: 1 дм2, 1 мм2, 1 м2, 1 км2

 

143.

 

Дізнаємось про одиниці вимірювання площі: 1 а, 1 га

 

144.

 

Узагальнюємо знання про частини цілого

 

145.

 

Знайомимось із поняттям дробу

 

146.

 

Вивчаємо дроби

 

147.

 

Порівнюємо дроби

 

148.

 

Порівнюємо дроби

 

149.

 

Розв’язуємо задачі

 

150.

 

Знаходимо дріб від числа

 

151.

 

Розв’язуємо задачі на знаходження дробу від числа

 

152.

 

Знаходимо число за величиною його дробу

 

153.

 

Розв’язуємо задачі на знаходження числа за величиною його дробу

 

154.

 

Розв’язуємо складені задачі на знаходження дробу від числа

 

155.

 

Розв’язуємо складені задачі на знаходження дробу від числа

 

156.

 

Розв’язуємо складені задачі на знаходження числа за величиною його дробу

 

157.

 

Розв’язуємо задачі

 

158.

 

Розв’язуємо задачі

 

159.

 

Розв’язуємо задачі

 

160.

 

Повторюємо вивчене

 

161.

 

Перевіряємо свої досягнення. Діагностична робота№ 7

 

162.

 

Навчальний проєкт «Як допомагають у житті знання з геометрії»

 

РОЗДІЛ 8. Вимірюємо час. узагальнюємо вивчене в 4 класі

163

 

Додаємо і віднімаємо іменовані числа, подані в одиницях часу

 

164

 

Додаємо і віднімаємо іменовані числа, подані в одиницях часу

 

165

 

Розв’язуємо задачі на час

 

166

 

Розв’язуємо задачі на час

 

167

 

Узагальнюємо вивчене про арифметичні дії

 

168

 

Узагальнюємо вивчене про арифметичні дії

 

169

 

Узагальнюємо вивчене про типові задачі

 

170

 

Узагальнюємо вивчене про математичні вирази, рівності, нерівності

 

171

 

Узагальнюємо вивчене про дроби

 

172

 

Перевір свої досягнення

 

173

 

Діагностична робота № 8

 

174

 

Перевірка навичок усних обчислень (математичний диктант)

 

175

 

Навчальний проєкт «Знання з математики на варті здоров’я»

 

 

Календарно-тематичне планування

з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»

для учнів 4 класу

створене відповідно до Типової освітньої програми,

розробленої під керівництвом О. Я. Савченко

підручник « Я досліджую світ» для 4 класу ( у 2 частинах)

(автори Т. Гільберг, С. Тарнавська, Н. Павич)

2021

105 год

3 години на тиждень

І семестр

п/п

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

РОЗДІЛ 1. ПОДОРОЖУЄМО УКРАЇНОЮ

1.

 

Як наука допомагає нам пізнавати навколишній світ

 

Тема 1. Природа України

2.

 

Наша країна – Україна

 

3.

 

Для чого потрібні глобуси і карти

 

4.

 

Про що розповідають карти

 

5.

 

Проєкт «Пізнаємо Україну»

 

6.

 

Як орієнтуватися на місцевості

 

7.

 

Яка поверхня України

 

8.

 

Проєкт  «Модель гори»

 

9.

 

Що змінює поверхню Землі

 

10.

 

Що таке план місцевості

 

11.

 

Що таке масштаб

 

12.

 

Які країни є сусідами України

 

13.

 

Проєкт «Зустрічаємо сусідів» 

 

14.

 

Ми – громадяни України

 

15.

 

Ми – громадяни України

 

16.

 

Про великі права маленької дитини

 

17.

 

Про великі права маленької дитини

 

18.

 

Проєкт «Виготовлення ігрового інвентаря»

 

Тема 2. Культурна спадщинаУкраїни

19.

 

Що ми знаємо про свою історію

 

20.

 

Що ми знаємо про свою історію

 

21.

 

Проєкт «Рукотворні скам’янілості»

 

22.

 

Славетні творці української держави

 

23.

 

Славетні творці української держави

 

24.

 

Де шукати скарби України

 

25.

 

Аплікація «Соняшник»

 

Тема 3. Багатства України

26.

 

На які природні ресурси багата Україна

 

27.

 

Проєкт «Виготовлення іграшки з дроту»

 

28.

 

Які паливні корисні копалини є на території України

 

29.

 

Де живе енергія

 

30.

 

Де живе енергія

 

31.

 

Чим можна замінити корисні копалини

 

32.

 

Якими способами оберігає людина себе від холоду

 

33.

 

Виготовлення іграшки «Снігова баба»

 

34.

 

Як заощадити електроенергію

 

35.

 

Як заощадити електроенергію

 

36.

 

На які водні ресурси багата Україна

 

37.

 

Озера і болота України

 

38.

 

Якою буває погода

 

39.

 

Які скарби приховує Чорне море

 

40.

 

Проєкт «Загадковий мешканець Чорного моря»

 

41.

 

Які скарби приховує Азовське море

 

42.

 

Чому ґрунти є важливим природним ресурсом країни

 

Тема 4. Природні зони України

43.

 

Де на Землі спекотно, а де – холодно

 

44.

 

Подорожуємо  зонами мішаних і  широколистих лісів

 

45.

 

Колективне виготовлення лепбука «Таємничий  ліс»

 

46.

 

Подорожуємо лісостепом

 

47.

 

Екскурсія просторами степу

 

48.

 

Сходження на Говерлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ семестр

п/п

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

49.

 

Проєкт «Карпатська красуня»

 

50.

 

Подорож Кримськими горами

 

51.

 

Заповідні території та охорона природи Карпат і Кримських гір

 

РОЗДІЛ 2. МАТЕРИКИ І ОКЕАНИ

52.

 

Материки, океани і частини світу на географічних картах

 

Тема 1. Природа голубої  планети

53.

 

Тихий океан

 

54.

 

Проєкт «Виготовлення іграшки з фетру»

 

55.

 

Чим цікавий Атлантичний океан

 

56.

 

Які таємниці приховує Північний Льодовитий океан

 

57.

 

Що приховують глибини Індійського океану

 

Тема 2. Природа материків

58.

 

Євразія – найбільший материк

 

59.

 

Які рослини і тварини мешкають на материку Євразія

 

60.

 

Проєкт «Моделювання рослин та тварин із застосування Танграма»

 

61.

 

Чому Африка – найспекотніший материк землі

 

62.

 

Які рослини і тварини мешкають в Африці

 

63.

 

Проєкт «Африканський велетень»

 

64.

 

Північна Америка

 

65.

 

Рослинний і тваринний світ Північної Америки

 

66.

 

Природа Південної Америки

 

67.

 

Рослинний і тваринний світ Південної Америки

 

68.

 

Проєкт «Водяна красуня»

 

69.

 

Австралія – найсухіший материк

 

70.

 

Рослинний і тваринний світ Австралії

 

71.

 

Антарктида – найхолодніший материк

 

72.

 

Рослинний і тваринний світ Антарктиди

 

73.

 

Проєкт «Пінгвін»

 

РОЗДІЛ. 3. ВСЕСВІТ І СОНЯЧНА СИСТЕМА

74.

 

Як влаштована Сонячна система

 

75.

 

Як влаштована Сонячна система

 

76.

 

Проєкт «Сонячна система»

 

77.

 

Сонце – центральне тіло Сонячної системи

 

78.

 

Сонце – центральне тіло Сонячної системи

 

79.

 

Виготовлення листівки «Квітуча галявина»

 

80.

 

Які бувають планети

 

81.

 

Таємниці планет земної групи

 

82.

 

Як відбувається добовий і річний рух Землі

 

83.

 

Що можна побачити на зоряному небі

 

84.

 

Виготовлення панно «Зоряна ніч»

 

85.

 

Молочний  шлях – наша галактика

 

86.

 

Давні і сучасні уявлення людей про Всесвіт

 

87.

 

Давні і сучасні уявлення людей про Всесвіт

 

88.

 

Проєкт «Подорож у космос»

 

РОЗДІЛ 4.  МАЙБУТНЄ – ЦЕ МИ

Тема 1. Людина і природа

89.

 

Які взаємозв’язки існують у природі

 

90.

 

Як людина змінює природу

 

91.

 

Проєкт «Моделювання транспортного засобу»

 

92.

 

Чому матеріали використовують повторно

 

93.

 

Що таке екологічні  проблеми

 

94.

 

Виготовлення горщика для вирощування саджанців.

 

Тема 2 Людина - багатство країни

95.

 

Людина – найбільша цінність

 

96.

 

Проєкт «Браслет для друга»

 

97.

 

Моя дорога до успіху

 

98.

 

Як жити серед людей

 

99.

 

Як запобігти небезпечним ситуаціям

 

100.

 

Безпека на дорозі

 

101.

 

Що таке правопорушення

 

102.

 

Як людина змінює світ

 

103.

 

Це ми зможемо

 

104.

 

Проєкт «Благодійний ярмарок»

 

105.

 

Резервна година

 

  Календарно-тематичне планування

Інтегрованого курсу “Мистецтво”

( образотворче мистецтво)

для учнів 4 класу

за Типовою освітньою програмою,

розробленою під керівництвом О. Я. Савченко,

Підручник «Мистецтво» для 4 класу

Автори Людмила Масол, Олена Гайдамака, Оксана Колотило (2021)

35 год

( 1 година на тиждень)

І семестр

п/п

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

1.

 

Милуємося красою землі.

Інструктаж з безпеки життєдіяльності. Колір і почуття. Пейзаж. Поняття: план (ближній, середній, дальній). Композиція «Смачний урожай»

 

 

2.

 

Милуємося красою землі (продовження)

Графічні засоби виразності: точки, лінії, штрихи, плями. Створення образу дерева: «Ніжна берізка», «Кремезний дуб», «Струнка тополя» . Колективна композиція «Збережи дерева – зелені легені планети!»

 

 

3.

 

Мистецтво крізь віки

Види декоративно-ужиткового мистецтва. Віртуальна екскурсія до Національного музею українського народного декоративного мистецтва. Натюрморт з різних предметів побуту.

 

 

4.

 

Мистецтво крізь віки (продовження)

Поняття: натюрморт. Правила композиції.

 Створення натюрморту за рядками вірша (аплікація).

 

 

5.

 

Мистецтво крізь віки (продовження)

 Малювання натюрморту (монотипія).

 

 

6.

 

Мистецтво та здоров’я

Петриківський розпис. Основні елементи петриківського розпису. Розпис паперової тарілки .

 

 

 7.

 

Мистецтво та здоров’я (продовження)

Краєвиди України. 

Поняття: колаж, фотоколаж, бріколаж. Створення колажу «Україна в моєму серці» або «Карта України».

 

8.

 

У дружному слов’янському колі

Глибина простору на площині. Поняття: міський пейзаж. Створення композиції «Моє місто» (аплікація, використання прийому загородження).

 

 

9.

 

У дружному слов’янському колі (продовження)

Міський пейзаж. Поняття: ритм в архітектурі.

 Створення міського пейзажу без використання попереднього начерку.

 

 

10.

 

На гостину до угорців, румунів і молдован

Гірський пейзаж. Створення гірського пейзажу «Краса чарівних Карпат».

 

 

 

11.

 

На гостину до угорців, румунів і молдован (продовження)

Різновид декоративно-ужиткового мистецтва - мистецтво художньої обробки металу. Поняття: симетрія, асиметрія. Створення ескізу художнього виробу з металу «Ескіз вивіски» (фломастери).

 

12.

 

На гостину до угорців, румунів і молдован (продовження)

Мистецтво художньої обробки металу. Створення ескізу ліхтаря, оздобленого візерунками, дотримуючись симетрії чи асиметрії.

 

 

13.

 

Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків

Декоративно - ужиткові вироби кримських татар. Створення орнаменту в стрічці за кримськотатарськими мотивами

 

 

14.

 

Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків (продовження)

Орнамент. Види орнаментів. Створення аплікації у кримськотатарських  традиціях .

 

 

15.

 

 

Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків (продовження)

Мистецтво мозаїки. Поняття: мозаїка. 

Створення  новорічного подарунку (мозаїка, бріколаж).

 

 

16.

 

Повторення та закріплення вивченого матеріалу.  Виставка творчих робіт.

 

  

Календарно-тематичне планування

з курсу “Дизайн і технології”

для учнів 4 класу

за Типовою освітньою програмою,

розробленою під керівництвом О. Я. Савченко,

Автори Н. Будна, Т. Гладюк, С.Заброцька, Н. Шост

 (2021)

35 год

( 1 година на тиждень)

І семестр

 

п/п

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

1.      

 

Безпечне використання інструментів і матеріалів. Раціональне використання часу та матеріалівБезпека руху пішоходів. «Дорожні знаки»

 

2.      

 

  Види техніки. Історія розвитку техніки. Макетні матеріали (папір, картон, пінопласт, дріт, пластилін, фольга тощо) «Органайзер»

 

3.      

 

Макетування об’єкта техніки. Рухлива іграшка «Котик»

 

4.      

 

Безпечне використання інструментів і матеріалів під час виконання технологічних операцій обробки різних матеріалів. Вишивка «Тризуб»

 

5.      

 

Дизайн-проектування – моделювання та конструювання. Композиція виробу. Добір матеріалів. Розрахунок витрат на матеріали.

Органайзер для навушників

 

6.      

 

Виготовлення виробу за визначеною послідовністю. Соціальна, функціональна, технологічна, естетична та економічна цінність індивідуально або спільно створених проектів.

Моделювання «Сонячна система»

 

7.      

 

Удосконалення моделі і конструкції виробу з використанням творчих методів: комбінування, переставляння, замінювання та ін. Моделювання «Годинник»

 

8.      

 

Властивості кольорів.

Поєднання кольорів.  Барел’єф «Інопланетянин»

 

9.      

 

Виготовлення виробу за визначеною послідовністю. Безпечне використання інструментів і матеріалів  Моделювання «Компас»

 

10.  

 

Виготовлення виробу за визначеною послідовністю. Моделювання «Глобус»

 

11.  

 

Визначення технологічної послідовності виготовлення спроектованого виробу.  Моделювання «Вулкан»

 

12.  

 

Раціональне використання часу та матеріалів.  Аплікація «Дощ»

 

13.  

 

Традиційні і сучасні технології декоративно-прикладного мистецтва.  Витинанка аплікація «На дні океану»

 

14.  

 

Виготовлення виробу в традиціях декоративно-ужиткового мистецтва. М’яка іграшка «Медуза»

 

15.  

 

Виготовлення виробу за визначеною послідовністю.

Об’ємна аплікація «Пінгвін»

 

16.  

 

Презентація досягнень та реклама. Авторство і співавторство.

Доброчинна діяльність в групах, середовищі для задоволення потреб оточуючих та збереження природного середовища.

 


Календарно-тематичне планування

Інтегрованого курсу “Мистецтво”

( образотворче мистецтво)

для учнів 4 класу

за Типовою освітньою програмою,

розробленою під керівництвом О. Я. Савченко,

Підручник «Мистецтво» для 4 класу

Автори Людмила Масол, Олена Гайдамака, Оксана Колотило (2021)

35 год

( 1 година на тиждень)

І семестр

п/п

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

1.

 

Милуємося красою землі.

Інструктаж з безпеки життєдіяльності. Колір і почуття. Пейзаж. Поняття: план (ближній, середній, дальній). Композиція «Смачний урожай»

 

 

2.

 

Милуємося красою землі (продовження)

Графічні засоби виразності: точки, лінії, штрихи, плями. Створення образу дерева: «Ніжна берізка», «Кремезний дуб», «Струнка тополя» . Колективна композиція «Збережи дерева – зелені легені планети!»

 

 

3.

 

Мистецтво крізь віки

Види декоративно-ужиткового мистецтва. Віртуальна екскурсія до Національного музею українського народного декоративного мистецтва. Натюрморт з різних предметів побуту.

 

 

4.

 

Мистецтво крізь віки (продовження)

Поняття: натюрморт. Правила композиції.

 Створення натюрморту за рядками вірша (аплікація).

 

 

5.

 

Мистецтво крізь віки (продовження)

 Малювання натюрморту (монотипія).

 

 

6.

 

Мистецтво та здоров’я

Петриківський розпис. Основні елементи петриківського розпису. Розпис паперової тарілки .

 

 

 7.

 

Мистецтво та здоров’я (продовження)

Краєвиди України. 

Поняття: колаж, фотоколаж, бріколаж. Створення колажу «Україна в моєму серці» або «Карта України».

 

8.

 

У дружному слов’янському колі

Глибина простору на площині. Поняття: міський пейзаж. Створення композиції «Моє місто» (аплікація, використання прийому загородження).

 

 

9.

 

У дружному слов’янському колі (продовження)

Міський пейзаж. Поняття: ритм в архітектурі.

 Створення міського пейзажу без використання попереднього начерку.

 

 

10.

 

На гостину до угорців, румунів і молдован

Гірський пейзаж. Створення гірського пейзажу «Краса чарівних Карпат».

 

 

 

11.

 

На гостину до угорців, румунів і молдован (продовження)

Різновид декоративно-ужиткового мистецтва - мистецтво художньої обробки металу. Поняття: симетрія, асиметрія. Створення ескізу художнього виробу з металу «Ескіз вивіски» (фломастери).

 

12.

 

На гостину до угорців, румунів і молдован (продовження)

Мистецтво художньої обробки металу. Створення ескізу ліхтаря, оздобленого візерунками, дотримуючись симетрії чи асиметрії.

 

 

13.

 

Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків

Декоративно - ужиткові вироби кримських татар. Створення орнаменту в стрічці за кримськотатарськими мотивами

 

 

14.

 

Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків (продовження)

Орнамент. Види орнаментів. Створення аплікації у кримськотатарських  традиціях .

 

 

15.

 

 

Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків (продовження)

Мистецтво мозаїки. Поняття: мозаїка. 

Створення  новорічного подарунку (мозаїка, бріколаж).

 

 

16.

 

Повторення та закріплення вивченого матеріалу.  Виставка творчих робіт.

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар