Календарно-тематичне планування уроків
“Українська мова”
для учнів 4 класу
за Типовою освітньою програмою,
розробленою під керівництвом О. Я.
Савченко,
Підручник «Українська мова та читання» для
4 класу (частина 1)
Автори Микола Вашуленко, Надія
Васильківська, Світлана Дубовик (2021)
122 год
(3,5 годин на тиждень)
І семестр
№ п/п |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
Текст |
|||
1. |
|
Основні
ознаки тексту |
|
2. |
|
Засоби
зв’язності тексту |
|
3. |
|
Заголовок
тексту |
|
4. |
|
Урок
розвитку мовлення. |
|
5. |
|
Типи
текстів |
|
6. |
|
Будова
тексту |
|
7. |
|
План
тексту |
|
8. |
|
Тексти
різних стилів |
|
9. |
|
Медіатексти |
|
10. |
|
Створення
медіатекстів |
|
11. |
|
Узагальнювальний
урок із розділу «Текст» |
|
12. |
|
Урок
розвитку мовлення. |
|
13. |
|
Урок
контролю навчальних досягнень учнів |
|
РЕЧЕННЯ |
|||
14. |
|
Види
речень за метою висловлювання та інтонацією |
|
15. |
|
Інтонування
речень |
|
16. |
|
Звертання |
|
17. |
|
Головні
і другорядні члени речення |
|
18. |
|
Зв’язок
слів у реченні |
|
19. |
|
Побудова
речень |
|
20. |
|
Урок
розвитку мовлення. |
|
21. |
|
Однорідні
члени речення |
|
22. |
|
Поєднання
однорідних членів речення |
|
23. |
|
Залежні
слова при однорідних членах речення |
|
24. |
|
Узагальнювальний
урок із розділу «Речення» |
|
25. |
|
Урок
контролю навчальних досягнень учнів |
|
Слово. Значення слова |
|||
26. |
|
Багатозначні
слова |
|
27. |
|
Пряме
і переносне значення слова |
|
28. |
|
Урок
розвитку мовлення |
|
29. |
|
Синоніми |
|
30. |
|
Антоніми |
|
31. |
|
Фразеологізми |
|
32. |
|
Застарілі
слова |
|
33. |
|
Нові
слова |
|
34. |
|
Походження
слів |
|
35. |
|
Урок
розвитку мовлення |
|
36. |
|
Узагальнювальний
урок із розділу «Слово. Значення слова» |
|
37. |
|
Урок
контролю навчальних досягнень учнів |
|
Будова слова |
|||
38. |
|
Розпізнавання
частин слова |
|
39. |
|
Творення
слів за допомогою префіксів |
|
40. |
|
Творення
слів за допомогою суфіксів |
|
41. |
|
Орфограми,
пов’язані з будовою слова Правопис слів із префіксами пре-, при- |
|
42. |
|
Правопис
слів із апострофом після префіксів |
|
43. |
|
Правопис
слів зі співзвучними префіксами і прийменниками |
|
44. |
|
Застосування
алфавіту |
|
45. |
|
Наголошування
загальновживаних слів |
|
46. |
|
Вимова
і правопис слів з ненаголошеними голосними [е], [и] |
|
47. |
|
Вимова
і правопис слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу
перед глухим |
|
48. |
|
Правопис
слів із сумнівними приголосними, що піддаються асиміляції |
|
49. |
|
Вимова
і правопис слів із подовженими м’якими приголосними звуками |
|
50. |
|
Узагальнювальний
урок із розділів «Будова слова» і «Орфограми, пов’язані з будовою слова» |
|
51. |
|
Урок
контролю навчальних досягнень учнів |
|
52. |
|
Урок
розвитку мовлення. |
|
Слово. Частини мови |
|||
53. |
|
Іменник
як частина мови. Іменники з абстрактним значенням |
|
54. |
|
Рід
і число іменників |
|
55. |
|
Відмінки
іменників. Початкова форма іменників |
|
56. |
|
Відмінювання
іменників |
|
|
|
|
|
ІІ
семестр
№ п/п |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
57. |
|
Чергування
кінцевих приголосних основи в іменниках |
|
58. |
|
Чергування
голосних у коренях імен |
|
59. |
|
Правопис
закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини |
|
60. |
|
Урок
розвитку мовлення |
|
61. |
|
Правопис
закінчень іменників жіночого роду на -а, -я в орудному відмінку однини |
|
62. |
|
Правопис
закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини |
|
63. |
|
Правопис
закінчень іменників чоловічого роду на -р в орудному відмінку однини |
|
64. |
|
Правопис
закінчень іменників – назв істот чоловічого роду в давальному і місцевому
відмінках однини |
|
65. |
|
Правопис
закінчень іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному
відмінку однини |
|
66. |
|
Уживання
іменників у місцевому відмінку множини з прийменником по |
|
67. |
|
Урок
розвитку мовлення. |
|
68. |
|
Узагальнювальний
урок із теми «Іменник» |
|
70. |
|
Урок
контролю навчальних досягнень учнів |
|
Прикметник |
|||
71. |
|
Прикметник
як частина мови |
|
72. |
|
Рід
і число прикметників |
|
73. |
|
Правопис
прикметників із м’яким кінцевим приголосним основи у різних відмінкових формах |
|
74. |
|
Правопис
прикметників із м’яким кінцевим приголосним основи у різних відмінкових
формах |
|
75. |
|
Визначення
граматичних форм прикметника |
|
76. |
|
Утворення
ступенів порівняння прикметників |
|
77. |
|
Вимова
і написання прикметників на -ський, -цький, - зький |
|
78. |
|
Уживання
прикметників у власному мовленні |
|
79. |
|
Урок
розвитку мовлення. |
|
80. |
|
Узагальнювальний
урок із теми «Прикметник» |
|
81. |
|
Урок
контролю навчальних досягнень учнів із теми «Прикметник» |
|
Числівник |
|||
82. |
|
Числівник
як частина мови |
|
83. |
|
Вимова
і написання форм родового відмінка числівників (50 – 100) |
|
84. |
|
Уживання
форм числівників на позначення часу протягом доби |
|
85. |
|
Уживання
числівників у власному мовленні |
|
86. |
|
Узагальнювальний
урок із теми «Числівник» |
|
87. |
|
Урок
розвитку мовлення. |
|
Займенник |
|||
88. |
|
Займенник
як частина мови |
|
89. |
|
Особові
займенники |
|
90. |
|
Відмінювання
особових займенників |
|
91. |
|
Уживання
займенників із прийменниками |
|
92. |
|
Уживання
займенників у власних висловленнях |
|
93. |
|
Узагальнювальний
урок із теми «Займенник» |
|
94. |
|
Урок
розвитку мовлення |
|
Дієслово |
|||
95. |
|
Дієслово
як частина мови |
|
96. |
|
Неозначена
форма дієслова (початкова форма) |
|
97. |
|
Час
дієслова. Змінювання дієслів за часами |
|
98. |
|
Дієслова
теперішнього часу |
|
99. |
|
Дієслова
майбутнього часу |
|
100. |
|
Правопис
закінчень дієслів 1-ої особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу |
|
101. |
|
Правопис
закінчень дієслів 2-ої особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу |
|
102. |
|
Правопис
закінчень дієслів 3-ої особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу |
|
103. |
|
Дієслова
минулого часу |
|
104. |
|
Урок
розвитку мовлення. |
|
105. |
|
Вимова
і написання дієслів на –ся |
|
106. |
|
Уживання
дієслів у власному мовленні |
|
107. |
|
Узагальнювальний
урок із теми «Дієслово» |
|
108. |
|
Урок
контролю навчальних досягнень учнів із теми «Дієслово» |
|
Прислівник |
|||
109. |
|
Прислівник
як частина мови |
|
110. |
|
Прислівники-синоніми.
Прислівники-антоніми |
|
111. |
|
Урок
розвитку мовлення |
|
112. |
|
Написання
найуживаніших прислівників |
|
113. |
|
Уживання
прислівників у власному мовленні |
|
Повторення вивченого за рік |
|||
114. |
|
Повторення
вивченого матеріалу з розділу «Текст» |
|
115. |
|
Повторення
вивченого матеріалу з розділу «Речення» |
|
116. |
|
Повторення
вивченого матеріалу з розділу «Слово. Значення слова» |
|
117. |
|
Урок
розвитку мовлення |
|
118. |
|
Повторення
вивченого матеріалу з розділу «Будова слова» |
|
119. |
|
Повторення
вивченого матеріалу з розділу «Орфограми, пов’язані з будовою слова» |
|
120. |
|
Повторення
вивченого матеріалу з розділу «Частини мови» |
|
121. |
|
Урок
розвитку мовлення. |
|
122. |
|
Узагальнювальний
урок за рік |
|
Календарно-тематичне
планування уроків “Літературного читання”
для учнів 4
класу
за Типовою
освітньою програмою,
розробленою під
керівництвом О. Я. Савченко,
Підручник
«Українська мова та читання» для 4 класу (частина 2)
Автори Оксана
Вашуленко
(2021)
123
год
(3,5
годин на тиждень)
І
семестр
№ п/п |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
Тема 1. Шкільний
дзвіночок кличе нас у четвертий клас! |
|||
1. |
|
А.Качан «Крилата
школа» |
|
2. |
|
Н.Умеров «Наш
клас» |
|
3. |
|
Позакласне читання. УНТ: прислів’я, приказки, лічилки, загадки,
усмішки |
|
4. |
|
Л.Сорока «В
останній день літа» |
|
5. |
|
Н.Тріщ «Осінь на
шкільному подвір’ї»(напам’ять) |
|
6. |
|
О.Комова «Мій
сусід – прибулець!» |
|
7. |
|
Дж.Стронґ
«Дзвінок інспекторки» |
|
8. |
|
Літературний
проєкт |
|
Тема 2.
Дивовижний світ міфів |
|||
9. |
|
Міфи Давнього
Єгипту |
|
10. |
|
Позакласне читання. В.Сухомлинський «Іменинний обід», «Спляча
Книга» |
|
11. |
|
Створення світу |
|
12. |
|
Ра та Апоп |
|
13. |
|
Міфи
слов’янських народі |
|
14. |
|
О.Бондарук. Міфи
про створення світу та людей |
|
15. |
|
Міфи Давньої
Греції |
|
16. |
|
Арахна |
|
17. |
|
Позакласне читання. О.Іваненко «Бурулька» |
|
18. |
|
Пандора |
|
19. |
|
Дедал та Ікар |
|
20. |
|
Літературний
проєкт |
|
21. |
|
Підсумок за розділом |
|
Тема 3. Легенди
рідного краю |
|||
22. |
|
Народна легенда
«Як виникли Карпати» |
|
23. |
|
В.Лисенко
«Любава» |
|
24. |
|
Позакласне читання. Легенди «Як мати стала зозулею», «Сніг і
підсніжник» |
|
25. |
|
Народна легенда
«Зозулині черевички» |
|
26. |
|
Народна легенда
«Замкова гора у Мукачеві» |
|
27. |
|
Літературний
проєкт |
|
28. |
|
Підсумок
за розділом |
|
Тема 4. Пізнаю
мудрість притчі |
|||
29. |
|
Народна притча
«У пригоді» |
|
30. |
|
Народна притча
«Треба нахилитися» |
|
31. |
|
Позакласне читання. Притчі «Про погане і хороше», «Про двох
вовків» |
|
32. |
|
Народна притча
«Сила слова» |
|
33. |
|
Єврейська притча
«Цвяхи» |
|
34. |
|
Л. да Вінчі
«Справжній друг» |
|
35. |
|
Літературний
проєкт |
|
36. |
|
Підсумок
за розділом |
|
Тема 5. Народна
казка – скарбничка мудрості |
|||
37. |
|
Українська
народна казка |
|
38. |
|
Позакласне читання. Народні казки «Названий батько»,
«Багач-ненажера» |
|
39. |
|
Корейська
народна казка «Чий дарунок найкращий» |
|
40. |
|
Українська
народна казка «Кам’яний горішок» |
|
41. |
|
Фінська народна
казка «Біднякова ріпа» |
|
42. |
|
Літературний
проєкт |
|
43. |
|
М.Пригара
«Тайна» |
|
44. |
|
Г.Бойко
«Викрутився» |
|
45. |
|
Позакласне читання. М.Чабанівський «Вірний» |
|
46. |
|
П.Ребро «Не
вгадаєте ніколи!» |
|
47. |
|
М.Сингаївський
«Марічка і звичка» |
|
48. |
|
Г.Малик «Мавпині
іменини»(напам’ять) |
|
49. |
|
В.Нестайко «Як
ми в космос літали» |
|
50. |
|
В.Симоненко
«Подорож у країну Навпаки» |
|
51. |
|
Літературний
проєкт |
|
52. |
|
Позакласне читання. М.Слабошпицький «Норвезький кіт у намисті» |
|
Тема 7. Краса і
сила поетичного слова |
|||
53. |
|
О.Олесь «Ліс
восени» |
|
54. |
|
Л.Костенко
«Здивовані квіти», «Вже брами літа замикає осінь» |
|
55. |
|
А.Малишко
«Дощик»(напам’ять) |
|
56. |
|
Д.Павличко
«Дядько Дощ» |
|
ІІ
семестр
№ п/п |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
57. |
|
М.Вінграновський
«Грім» |
|
58. |
|
А.Качан
«Летючий корабель»(напам’ять) |
|
59. |
|
Позакласне читання. Поезія Т.Шевченка,
Л.Українки, Л.Забашти, Д.Булоуса(напам’ять) |
|
60. |
|
Г.Малик
«Хто що бачить?» |
|
61. |
|
В.Довжик.
Акровірш. Т.Лисенко. Акровірш |
|
62. |
|
Л.Сердунич.
Акровірш. О.Довгоп’ят. Акровірш |
|
63. |
|
Г.Фалькович
«Непоспіхом, наспівуючи Баха» |
|
64. |
|
А.Костецький
«У сузір’ї Гончих Псів» |
|
65. |
|
Літературний
проєкт |
|
66. |
|
Позакласне читання. Поезія А.Костецького,
О.Сенатович, Д.Павличка |
|
Тема
8. Дивосвіт літературної казки |
|||
67. |
|
С.Дерманський
«Млин» |
|
68. |
|
А.Туз
«Час бажань» |
|
69. |
|
О.Кукуєвицька
«Казка про пінгвіна, який хотів літати» |
|
70. |
|
Д.Амфт
«Як полюбити павученя?» |
|
71. |
|
Е.Бесков
«Дідок, що говорив лише примовками» |
|
72. |
|
Л.Мовчун
«Баба-Ага і козак Невидим» |
|
73. |
|
Позакласне читання. О.Сенатович «Малий
віз» |
|
74. |
|
Літературний
проєкт |
|
Тема
9. Байка вчить, як на світі жить |
|||
75. |
|
Езоп
«Дроворуб і лисиця» |
|
76. |
|
Езоп
«Собака та м’ясо» |
|
77. |
|
Л.Глібов
«Лебідь, щука і рак»(напам’ять) |
|
78. |
|
Л.Глібов
«Вовк і кіт» |
|
79. |
|
О.Пчілка
«Снігир та Щиглик» |
|
80. |
|
Позакласне читання. Байки Л.Глібова,
Є.Гребінки, П.Глазового |
|
81. |
|
П.Глазовий
«Неволя» |
|
82. |
|
Літературний
проєкт |
|
83. |
|
Перевірна робота. |
|
Тема
10. Пізнаємо себе і світ |
|||
84. |
|
О.Кротюк
«Літачок» |
|
85. |
|
О.Радушинська
«Майже боксерський двобій» |
|
86. |
|
О.Радушинська
«Щоденник Славка Хоробрика, або Пригоди хлопчика-міліціонера» |
|
87. |
|
Позакласне читання. Г.Тютюнник
«Однокрил» |
|
88. |
|
За
В.Нестайком «Чи роблять так друзі?» |
|
89. |
|
А.Майданюк
«Жадана ручка» |
|
90. |
|
Т.Кузьменко
«Подарунок» |
|
91. |
|
За
Дж.Мур-Маллінос «Безпека в Інтернеті» |
|
92. |
|
Літературний
проєкт |
|
93. |
|
Узагальнення за розділом |
|
94. |
|
Позакласне читання. Л.Керолл «Аліса в
Країні Чудес» |
|
Тема
11. Гордість і слава України |
|||
95. |
|
М.Лукинюк
«Україні» |
|
96. |
|
М.Яновська
«Наша мова»(напам’ять) |
|
97. |
|
Д.Білоус
«Дивне розмаїття» |
|
98. |
|
А.Майданюк
«Звідки приходять слова?» |
|
99. |
|
А.Майданюк
«Футбольний матч» |
|
100. |
|
А.Майданюк
«Про що мова?» |
|
101. |
|
Позакласне читання. Р.Кіплінг «Чому в
кита така горлянка» |
|
102. |
|
За
М.Преварською «Крушельницька Соломія Амвросіївна» |
|
103. |
|
За
М.Преварською «Білокур Катерина Василівна» |
|
104. |
|
Г.Терещук
«Біатлон – це те, що дуже люблю» |
|
105. |
|
Літературний
проєкт |
|
106. |
|
Узагальнення за розділом |
|
Тема
12. Цікаве для допитливих |
|||
107. |
|
Т.Колодницька
«Птахи-носороги» |
|
108. |
|
Позакласне читання. Р.Дал «Чарлі і
шоколадна фабрика» |
|
109. |
|
З
енциклопедії тварин і рослин світу «Арктика і Антарктика» |
|
110. |
|
За
А.Григоруком «Як прийшли до нас гроші?» |
|
111. |
|
Т.Кузьменко
«Банки та банкноти» |
|
112. |
|
Із
журналу «Розумашки» «Персі, кіт і катафот» |
|
113. |
|
Із
журналу «Розумашки» «Квадрокоптер тобі покаже» |
|
114. |
|
Літературний
проєкт |
|
115. |
|
Позакласне читання. П.Маар «Машина для
здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу» |
|
116. |
|
Узагальнення за розділом |
|
Тема
13. Пригоду за пригодою читаю з насолодою |
|||
117. |
|
С.Гридін
«Федько, прибулець з Інтенету» |
|
118. |
|
Ґ.Касдепке
«Загадка тринадцята, або Хто зіпсував повітряного змія?» |
|
119. |
|
Ґ.Касдепке
«Загадка друга, або Проблеми з математикою» |
|
120. |
|
Ж.Парашині-Дені
та О.Дюпен «Банда піратів» |
|
121. |
|
Ж.Парашині-Дені
та О.Дюпен «Скарби пірата Моргана» |
|
122. |
|
Позакласне читання. М.Парр «Вафельне
серце» |
|
123. |
|
Підсумковий
урок за рік |
|
|
|
|
|
Календарно-тематичне планування уроків
“Математика”
для учнів 4 класу
за Типовою освітньою програмою,
розробленою під керівництвом О. Я.
Савченко,
Підручник «Математика» для 4 класу (у 2
частинах)
Автори С. О. Скворцова, О. В. Онопрієнко
(2021)
175 год
(5 годин на тиждень)
І семестр
№ п/п |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
Розділ І. Узагальнюємо та систематизуємовивчене в 3 класі |
|||
1. |
|
Повторюємо нумерацію чисел у
межах 1000 |
|
2. |
|
Узагальнюємо знання про
арифметичні дії з числами |
|
3. |
|
Досліджуємо залежність
результату арифметичної дії від зміни компонента |
|
4. |
|
Узагальнюємо прийоми додавання і
віднімання в межах 1000 |
|
5. |
|
Додаємо і віднімаємо числа
різними способами |
|
6. |
|
Узагальнюємо прийоми усних
множення і ділення в межах 1000 |
|
7. |
|
Множимо і ділимо числа різними
способами |
|
8. |
|
Досліджуємо задачі |
|
9. |
|
Досліджуємо ділення з остачею |
|
10. |
|
Досліджуємо задачі |
|
11. |
|
Узагальнюємо знання про
математичні вирази |
|
12. |
|
Узагальнюємо знання про рівняння
і нерівності |
|
13. |
|
Досліджуємо рівняння і нерівності
зі змінною |
|
14. |
|
Узагальнюємо знання про частини
цілого |
|
15. |
|
Досліджуємо задачі |
|
16. |
|
Перевіряємо свої досягнення.Діагностична робота № 1 |
|
17. |
|
Навчальний проєкт «Математика в
побуті» |
|
РОЗДІЛ 2. Вивчаємо письмові
прийоми множення і ділення |
|||
18. |
|
Повторюємо арифметичні дії
множення і ділення |
|
19. |
|
Знайомимось із письмовим
прийомом множення |
|
20. |
|
Вивчаємо письмове множення на
одноцифрове число |
|
21. |
|
Знайомимось зі способом
відношень у розв’язуванні задач на знаходження четвертого пропорційного |
|
22. |
|
Розв’язуємо задачі на
знаходження четвертого пропорційного способом відношень |
|
23. |
|
Розв’язуємо задачі на
знаходження четвертого пропорційного двома способами |
|
24. |
|
Знайомимось із письмовим
діленням на одноцифрове число |
|
25. |
|
Виконуємо письмове ділення на
одноцифрове число |
|
26. |
|
Виконуємо письмове ділення на
одноцифрове число |
|
27. |
|
Виконуємо письмове ділення на
одноцифрове число |
|
28. |
|
Виконуємо письмове ділення на
одноцифрове число |
|
29. |
|
Знайомимось з алгоритмом
письмового ділення |
|
30. |
|
Знайомимось із письмовими
множенням і діленням на кругле число |
|
31. |
|
Виконуємо письмові множення і
ділення на кругле число |
|
32. |
|
Знайомимось із письмовим
множенням на двоцифрове число |
|
33. |
|
Досліджуємо задачі на
знаходження четвертого пропорційного; на подвійне зведення до одиниці |
|
34. |
|
Досліджуємо задачі на подвійне
зведення до одиниці |
|
35. |
|
Досліджуємо задачі на подвійне
зведення до одиниці |
|
36. |
|
Досліджуємо задачі |
|
37. |
|
Знайомимось із письмовим
діленням на двоцифрове число |
|
38. |
|
Виконуємо письмове ділення на
двоцифрове число |
|
39. |
|
Виконуємо письмове ділення на
двоцифрове число |
|
40. |
|
Досліджуємо задачі |
|
41. |
|
Ділимо на двоцифрове число |
|
42. |
|
Задачі з буквеними даними |
|
43. |
|
Виконуємо ділення з остачею |
|
44. |
|
Перевіряємо свої досягнення. Діагностична робота № 2 |
|
45. |
|
Навчальний проєкт «Математичні
рекорди в царстві рослин» |
|
РОЗДІЛ 3. Вивчаємо
нумерацію багатоцифрових чисел |
|||
46. |
|
Узагальнюємо знання нумерації
трицифрових чисел |
|
47. |
|
Лічимо тисячами |
|
48. |
|
Лічимо в межах багатоцифрових
чисел |
|
49. |
|
Розв’язуємо задачі |
|
50. |
|
Читаємо і записуємо
багатоцифрові числа |
|
51. |
|
Утворюємо багатоцифрові числа
різними способами |
|
52. |
|
Розв’язуємо задачі |
|
53. |
|
Порівнюємо багатоцифрові числа |
|
54. |
|
Додаємо і віднімаємо на основі розрядного
складу числа |
|
55. |
|
Додаємо і віднімаємо на основі
нумерації багатоцифрових чисел |
|
56. |
|
Визначаємо загальну кількість
одиниць певного розряду |
|
57. |
|
Виконуємо арифметичні дії з
круглими числами |
|
58. |
|
Досліджуємо задачі на спільну
роботу |
|
59. |
|
Досліджуємо задачі на спільну
роботу |
|
60. |
|
Виконуємо дії з іменованими
числами |
|
61. |
|
Множимо і ділимо круглі числа |
|
62. |
|
Перевіряємо свої досягнення. Діагностична робота№ 3 |
|
63. |
|
Навчальний проєкт «Вік пам’яток
твого краю» |
|
РОЗДІЛ 4. Додаємо і віднімаємо
багатоцифрові числа |
|||
64. |
|
Узагальнюємо знання про
арифметичні дії додавання і віднімання |
|
65. |
|
Додаємо і віднімаємо
багатоцифрові числа |
|
66. |
|
Додаємо і віднімаємо
багатоцифрові числа письмово |
|
67. |
|
Розв’язуємо задачі на
знаходження трьох чисел за їх сумою за сумами двох доданків |
|
68. |
|
Додаємо і віднімаємо іменовані
числа |
|
69. |
|
Додаємо і віднімаємо
багатоцифрові числа |
|
70. |
|
Розв’язуємо задачі |
|
71. |
|
Повторюємо взаємопов’язані
величини |
|
72. |
|
Знайомимось зі швидкістю руху |
|
72. |
|
Знайомимось із правилами
знаходження подоланого шляху; часу руху |
|
74. |
|
Розв’язуємо прості задачі з
величинами: подоланий шлях, швидкість руху, час руху |
|
75. |
|
Розв’язуємо прості задачі з
величинами: подоланий шлях, швидкість руху, час руху |
|
76. |
|
Розв’язуємо складені задачі з величинами: подоланий
шлях, швидкість руху |
|
77. |
|
Розв’язуємо складені задачі з
величинами: подоланий шлях, швидкість руху, час руху |
|
78. |
|
Повторюємо вивчене |
|
79. |
|
Перевіряємо свої досягнення.
Діагностична робота № 4 |
|
80. |
|
Навчальний проєкт «Як математика
допомагає відрізняти фейки» |
|
І І семестр
№ п/п |
Дата уроку |
уроку |
Примітки |
81. |
|
Вивчаємо геометричні фігури на
площині |
|
82. |
|
Вивчаємо геометричні фігури на
площині |
|
РОЗДІЛ 5. Множимо і ділимо багатоцифрове число на одноцифрове |
|||
83. |
|
Узагальнюємо знання про арифметичні дії множення і
ділення |
|
84. |
|
Узагальнюємо знання про
арифметичні дії множення і ділення |
|
85. |
|
Множимо багатоцифрове число на
одноцифрове письмово |
|
86. |
|
Множимо багатоцифрове число на
одноцифрове письмово |
|
87. |
|
Ділимо багатоцифрове число на
одноцифрове, використовуючи письмовий прийом |
|
88. |
|
Ділимо багатоцифрове число на
одноцифрове, використовуючи письмовий прийом |
|
89. |
|
Розв’язуємо задачі на
знаходження однакової величини за двома сумами |
|
90. |
|
Знайомимось із задачами на
пропорційне ділення |
|
91. |
|
Досліджуємо задачі на
пропорційне ділення |
|
92. |
|
Множимо кругле число на
одноцифрове |
|
93. |
|
Множимо кругле число на
одноцифрове |
|
94. |
|
Досліджуємо задачі на
пропорційне ділення |
|
95. |
|
Розв’язуємо задачі на
пропорційне ділення |
|
96 |
|
Узагальнюємо задачі на
знаходження четвертого пропорційного; на пропорційне ділення |
|
97. |
|
Розв’язуємо задачі на
знаходження однакової величини за двома різницями |
|
98. |
|
Розв’язуємо задачі |
|
99. |
|
Знайомимось із задачами на
знаходження невідомих за двома різницями |
|
100. |
|
Досліджуємо задачі на
знаходження невідомих за двома різницями |
|
101. |
|
Розв’язуємо задачі на
знаходження невідомих за двома різницями |
|
102. |
|
Множимо і ділимо іменовані числа |
|
103. |
|
Ділимо з остачею |
|
104. |
|
Множимо і ділимо іменовані
числа. Ділимо з остачею |
|
105. |
|
Досліджуємо задачі на
знаходження невідомих за двома різницями |
|
106. |
|
Узагальнюємо задачі на
пропорційне ділення; на знаходження невідомих за двома різницями |
|
107. |
|
Узагальнюємо задачі, які містять
однакову величину |
|
108. |
|
Повторюємо вивчене |
|
109. |
|
Перевіряємо свої досягнення.
Діагностична робота № 5 |
|
110. |
|
Навчальний проєкт «Цікаві
способи обчислень» |
|
РОЗДІЛ 6. Вивчаємо письмові множення і ділення на двоцифрове і трицифрове числа |
|||
111. |
|
Повторюємо множення і ділення
трицифрового числа на двоцифрове |
|
112. |
|
Повторюємо множення і ділення
трицифрового числа на двоцифрове |
|
113. |
|
Множимо і ділимо багатоцифрове
число на розрядне число |
|
114. |
|
Множимо багатоцифрове число на
двоцифрове і трицифрове, використовуючи письмовий прийом |
|
115. |
|
Ділимо багатоцифрове число на
двоцифрове, використовуючи письмовий прийом |
|
116. |
|
Ділимо багатоцифрове число на
двоцифрове і трицифрове, використовуючи письмовий прийом |
|
117. |
|
Ділимо числа, які закінчуються
нулями |
|
118. |
|
Спостерігаємо за одночасним
рухом двох тіл у різних напрямках |
|
119. |
|
Ділимо багатоцифрове число на
двоцифрове |
|
120. |
|
Ділимо багатоцифрове число на
двоцифрове |
|
121. |
|
Спостерігаємо за одночасним
рухом двох тіл у різних напрямках |
|
122. |
|
Знайомимось із задачами на
одночасний рух двох тіл у різних напрямках: знаходимо відстань |
|
123. |
|
Знайомимось із задачами на
одночасний рух двох тіл у різних напрямках: знаходимо швидкість руху |
|
124. |
|
Розв’язуємо задачі на рух двох
тіл у різних напрямках: знаходимо відстань двома способами |
|
125. |
|
Розв’язуємо задачі на рух двох
тіл у різних напрямках: знаходимо швидкість руху двома способами |
|
126. |
|
Знайомимось із задачами на рух
двох тіл у різних напрямках: знаходимо час руху |
|
127. |
|
Зіставляємо задачі на рух і на
спільну роботу |
|
128. |
|
Зіставляємо задачі на рух і на
спільну роботу |
|
129. |
|
Множимо і ділимо іменовані числа |
|
130. |
|
Виконуємо ділення з остачею |
|
131. |
|
Досліджуємо задачі на процеси |
|
132. |
|
Розв’язуємо задачі на процеси |
|
133. |
|
Узагальнюємо задачі на процеси |
|
134. |
|
Повторюємо вивчене |
|
135. |
|
Перевіряємо свої досягнення.
Діагностична робота № 6 |
|
РОЗДІЛ 7. Знаходимо площі фігур. вивчаємо дроби |
|||
136. |
|
Узагальнюємо знання про
геометричні фігури |
|
137. |
|
Знайомимось із площею фігури |
|
138. |
|
Дізнаємось про одиницю
вимірювання площі — 1 см2 |
|
139. |
|
Дізнаємось про формулу площі
прямокутника |
|
140. |
|
Розв’язуємо задачі на
знаходження площі прямокутника й обернені до них |
|
141. |
|
Розв’язуємо задачі на
знаходження площі прямокутника й обернені до них |
|
142. |
|
Дізнаємось про одиниці
вимірювання площі: 1 дм2, 1 мм2, 1 м2, 1 км2 |
|
143. |
|
Дізнаємось про одиниці
вимірювання площі: 1 а, 1 га |
|
144. |
|
Узагальнюємо знання про частини
цілого |
|
145. |
|
Знайомимось із поняттям дробу |
|
146. |
|
Вивчаємо дроби |
|
147. |
|
Порівнюємо дроби |
|
148. |
|
Порівнюємо дроби |
|
149. |
|
Розв’язуємо задачі |
|
150. |
|
Знаходимо дріб від числа |
|
151. |
|
Розв’язуємо задачі на
знаходження дробу від числа |
|
152. |
|
Знаходимо число за величиною
його дробу |
|
153. |
|
Розв’язуємо задачі на
знаходження числа за величиною його дробу |
|
154. |
|
Розв’язуємо складені задачі на
знаходження дробу від числа |
|
155. |
|
Розв’язуємо складені задачі на
знаходження дробу від числа |
|
156. |
|
Розв’язуємо складені задачі на
знаходження числа за величиною його дробу |
|
157. |
|
Розв’язуємо задачі |
|
158. |
|
Розв’язуємо задачі |
|
159. |
|
Розв’язуємо задачі |
|
160. |
|
Повторюємо вивчене |
|
161. |
|
Перевіряємо свої досягнення.
Діагностична робота№ 7 |
|
162. |
|
Навчальний проєкт «Як
допомагають у житті знання з геометрії» |
|
РОЗДІЛ 8. Вимірюємо час. узагальнюємо вивчене в 4 класі |
|||
163 |
|
Додаємо і віднімаємо іменовані
числа, подані в одиницях часу |
|
164 |
|
Додаємо і віднімаємо іменовані
числа, подані в одиницях часу |
|
165 |
|
Розв’язуємо задачі на час |
|
166 |
|
Розв’язуємо задачі на час |
|
167 |
|
Узагальнюємо вивчене про
арифметичні дії |
|
168 |
|
Узагальнюємо вивчене про
арифметичні дії |
|
169 |
|
Узагальнюємо вивчене про типові
задачі |
|
170 |
|
Узагальнюємо вивчене про
математичні вирази, рівності, нерівності |
|
171 |
|
Узагальнюємо вивчене про дроби |
|
172 |
|
Перевір свої досягнення |
|
173 |
|
Діагностична робота № 8 |
|
174 |
|
Перевірка навичок усних
обчислень (математичний диктант) |
|
175 |
|
Навчальний
проєкт «Знання з математики на варті здоров’я» |
|
Календарно-тематичне планування
з інтегрованого курсу «Я досліджую
світ»
для учнів 4 класу
створене відповідно до Типової
освітньої програми,
розробленої під керівництвом О. Я.
Савченко
підручник « Я досліджую світ» для 4
класу ( у 2 частинах)
(автори Т. Гільберг, С. Тарнавська,
Н. Павич)
2021
105 год
3
години на тиждень
І
семестр
№ п/п |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
РОЗДІЛ 1. ПОДОРОЖУЄМО УКРАЇНОЮ |
|||
1. |
|
Як наука
допомагає нам пізнавати навколишній світ |
|
Тема 1. Природа України |
|||
2. |
|
Наша
країна – Україна |
|
3. |
|
Для
чого потрібні глобуси і карти |
|
4. |
|
Про
що розповідають карти |
|
5. |
|
Проєкт «Пізнаємо
Україну» |
|
6. |
|
Як
орієнтуватися на місцевості |
|
7. |
|
Яка
поверхня України |
|
8. |
|
Проєкт «Модель гори» |
|
9. |
|
Що
змінює поверхню Землі |
|
10. |
|
Що
таке план місцевості |
|
11. |
|
Що
таке масштаб |
|
12. |
|
Які
країни є сусідами України |
|
13. |
|
Проєкт
«Зустрічаємо сусідів» |
|
14. |
|
Ми
– громадяни України |
|
15. |
|
Ми – громадяни
України |
|
16. |
|
Про
великі права маленької дитини |
|
17. |
|
Про
великі права маленької дитини |
|
18. |
|
Проєкт
«Виготовлення ігрового інвентаря» |
|
Тема 2. Культурна спадщинаУкраїни |
|||
19. |
|
Що
ми знаємо про свою історію |
|
20. |
|
Що
ми знаємо про свою історію |
|
21. |
|
Проєкт
«Рукотворні скам’янілості» |
|
22. |
|
Славетні творці української держави |
|
23. |
|
Славетні творці української держави |
|
24. |
|
Де шукати скарби України |
|
25. |
|
Аплікація «Соняшник» |
|
Тема 3. Багатства України |
|||
26. |
|
На
які природні ресурси багата Україна |
|
27. |
|
Проєкт
«Виготовлення іграшки з дроту» |
|
28. |
|
Які
паливні корисні копалини є на території України |
|
29. |
|
Де
живе енергія |
|
30. |
|
Де
живе енергія |
|
31. |
|
Чим
можна замінити корисні копалини |
|
32. |
|
Якими
способами оберігає людина себе від холоду |
|
33. |
|
Виготовлення іграшки «Снігова баба» |
|
34. |
|
Як
заощадити електроенергію |
|
35. |
|
Як заощадити
електроенергію |
|
36. |
|
На
які водні ресурси багата Україна |
|
37. |
|
Озера
і болота України |
|
38. |
|
Якою
буває погода |
|
39. |
|
Які
скарби приховує Чорне море |
|
40. |
|
Проєкт
«Загадковий мешканець Чорного моря» |
|
41. |
|
Які
скарби приховує Азовське море |
|
42. |
|
Чому
ґрунти є важливим природним ресурсом країни |
|
Тема 4. Природні зони України |
|||
43. |
|
Де
на Землі спекотно, а де – холодно |
|
44. |
|
Подорожуємо зонами мішаних і широколистих лісів |
|
45. |
|
Колективне
виготовлення лепбука «Таємничий ліс» |
|
46. |
|
Подорожуємо
лісостепом |
|
47. |
|
Екскурсія
просторами степу |
|
48. |
|
Сходження
на Говерлу |
|
|
|
|
|
ІІ
семестр
№ п/п |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
49. |
|
Проєкт
«Карпатська красуня» |
|
50. |
|
Подорож
Кримськими горами |
|
51. |
|
Заповідні
території та охорона природи Карпат і Кримських гір |
|
РОЗДІЛ 2. МАТЕРИКИ І ОКЕАНИ |
|||
52. |
|
Материки, океани
і частини світу на географічних картах |
|
Тема 1. Природа голубої
планети |
|||
53. |
|
Тихий океан |
|
54. |
|
Проєкт «Виготовлення іграшки з фетру» |
|
55. |
|
Чим цікавий Атлантичний океан |
|
56. |
|
Які таємниці приховує Північний Льодовитий океан |
|
57. |
|
Що приховують глибини Індійського океану |
|
Тема 2. Природа материків |
|||
58. |
|
Євразія – найбільший материк |
|
59. |
|
Які рослини і тварини мешкають на материку Євразія |
|
60. |
|
Проєкт «Моделювання рослин та тварин із застосування
Танграма» |
|
61. |
|
Чому Африка – найспекотніший материк землі |
|
62. |
|
Які рослини і тварини мешкають в Африці |
|
63. |
|
Проєкт «Африканський велетень» |
|
64. |
|
Північна Америка |
|
65. |
|
Рослинний і тваринний світ Північної Америки |
|
66. |
|
Природа Південної Америки |
|
67. |
|
Рослинний і тваринний світ Південної Америки |
|
68. |
|
Проєкт «Водяна красуня» |
|
69. |
|
Австралія – найсухіший материк |
|
70. |
|
Рослинний і тваринний світ Австралії |
|
71. |
|
Антарктида – найхолодніший материк |
|
72. |
|
Рослинний
і тваринний світ Антарктиди |
|
73. |
|
Проєкт «Пінгвін» |
|
РОЗДІЛ. 3. ВСЕСВІТ І СОНЯЧНА СИСТЕМА |
|||
74. |
|
Як
влаштована Сонячна система |
|
75. |
|
Як
влаштована Сонячна система |
|
76. |
|
Проєкт «Сонячна
система» |
|
77. |
|
Сонце
– центральне тіло Сонячної системи |
|
78. |
|
Сонце
– центральне тіло Сонячної системи |
|
79. |
|
Виготовлення листівки «Квітуча галявина» |
|
80. |
|
Які бувають планети |
|
81. |
|
Таємниці планет земної групи |
|
82. |
|
Як відбувається добовий і річний рух Землі |
|
83. |
|
Що можна побачити на зоряному небі |
|
84. |
|
Виготовлення панно «Зоряна ніч» |
|
85. |
|
Молочний шлях
– наша галактика |
|
86. |
|
Давні
і сучасні уявлення людей про Всесвіт |
|
87. |
|
Давні
і сучасні уявлення людей про Всесвіт |
|
88. |
|
Проєкт «Подорож
у космос» |
|
РОЗДІЛ 4. МАЙБУТНЄ – ЦЕ МИ |
|||
Тема 1. Людина і
природа |
|||
89. |
|
Які
взаємозв’язки існують у природі |
|
90. |
|
Як людина змінює природу |
|
91. |
|
Проєкт «Моделювання транспортного засобу» |
|
92. |
|
Чому матеріали використовують повторно |
|
93. |
|
Що таке екологічні
проблеми |
|
94. |
|
Виготовлення горщика для вирощування саджанців. |
|
Тема 2 Людина - багатство країни |
|||
95. |
|
Людина – найбільша цінність |
|
96. |
|
Проєкт «Браслет для друга» |
|
97. |
|
Моя дорога до успіху |
|
98. |
|
Як жити серед людей |
|
99. |
|
Як запобігти небезпечним ситуаціям |
|
100. |
|
Безпека на дорозі |
|
101. |
|
Що таке правопорушення |
|
102. |
|
Як
людина змінює світ |
|
103. |
|
Це
ми зможемо |
|
104. |
|
Проєкт «Благодійний ярмарок» |
|
105. |
|
Резервна година |
|
Інтегрованого курсу “Мистецтво”
( образотворче мистецтво)
для учнів 4 класу
за Типовою освітньою програмою,
розробленою під керівництвом О. Я. Савченко,
Підручник «Мистецтво» для 4 класу
Автори Людмила Масол, Олена Гайдамака, Оксана
Колотило (2021)
35 год
( 1 година на тиждень)
І семестр
№ п/п |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
1. |
|
Милуємося красою землі. Інструктаж з безпеки
життєдіяльності. Колір і почуття. Пейзаж. Поняття: план (ближній, середній,
дальній). Композиція «Смачний урожай» |
|
2. |
|
Милуємося красою землі (продовження) Графічні засоби виразності:
точки, лінії, штрихи, плями. Створення образу дерева: «Ніжна берізка», «Кремезний
дуб», «Струнка тополя» . Колективна
композиція «Збережи
дерева – зелені легені планети!» |
|
3. |
|
Мистецтво крізь віки Види декоративно-ужиткового
мистецтва. Віртуальна екскурсія до Національного музею українського народного
декоративного мистецтва. Натюрморт з
різних предметів побуту. |
|
4. |
|
Мистецтво крізь
віки (продовження) Поняття:
натюрморт. Правила композиції. Створення натюрморту за рядками вірша (аплікація). |
|
5. |
|
Мистецтво крізь
віки (продовження) Малювання натюрморту (монотипія).
|
|
6. |
|
Мистецтво та здоров’я Петриківський розпис. Основні
елементи петриківського розпису. Розпис паперової тарілки . |
|
7. |
|
Мистецтво
та здоров’я (продовження) Краєвиди
України. Поняття: колаж,
фотоколаж, бріколаж. Створення колажу «Україна
в моєму серці» або «Карта України». |
|
8. |
|
У
дружному слов’янському колі Глибина
простору на площині. Поняття: міський пейзаж. Створення композиції «Моє
місто» (аплікація, використання
прийому загородження). |
|
9. |
|
У
дружному слов’янському колі (продовження) Міський
пейзаж. Поняття: ритм в архітектурі. Створення
міського пейзажу без використання попереднього начерку. |
|
10. |
|
На
гостину до угорців, румунів і молдован Гірський
пейзаж. Створення гірського пейзажу «Краса
чарівних Карпат».
|
|
11. |
|
На
гостину до угорців, румунів і молдован (продовження) Різновид
декоративно-ужиткового мистецтва - мистецтво художньої обробки металу.
Поняття: симетрія, асиметрія. Створення ескізу художнього виробу з металу «Ескіз вивіски» (фломастери). |
|
12. |
|
На
гостину до угорців, румунів і молдован (продовження) Мистецтво
художньої обробки металу. Створення ескізу ліхтаря, оздобленого візерунками,
дотримуючись симетрії чи асиметрії. |
|
13. |
|
Національні
мотиви в мистецтві кримських татар та греків Декоративно
- ужиткові вироби кримських татар. Створення орнаменту в стрічці за кримськотатарськими
мотивами |
|
14. |
|
Національні
мотиви в мистецтві кримських татар та греків (продовження) Орнамент. Види
орнаментів. Створення аплікації у кримськотатарських традиціях . |
|
15.
|
|
Національні
мотиви в мистецтві кримських татар та греків (продовження) Мистецтво
мозаїки. Поняття: мозаїка. Створення
новорічного подарунку (мозаїка,
бріколаж). |
|
16. |
|
Повторення
та закріплення вивченого матеріалу. Виставка творчих робіт. |
|
Календарно-тематичне планування
з курсу “Дизайн і технології”
для учнів 4 класу
за Типовою освітньою програмою,
розробленою під керівництвом О. Я. Савченко,
Автори Н. Будна, Т. Гладюк, С.Заброцька, Н. Шост
(2021)
35 год
( 1 година на тиждень)
І семестр
№ п/п |
Дата уроку |
Тема
уроку |
Примітки |
1. |
|
Безпечне використання інструментів і матеріалів. Раціональне
використання часу та матеріалів. Безпека руху
пішоходів. «Дорожні знаки» |
|
2. |
|
Види техніки.
Історія розвитку техніки. Макетні матеріали (папір, картон, пінопласт, дріт,
пластилін,
фольга тощо) «Органайзер» |
|
3. |
|
Макетування об’єкта техніки. Рухлива іграшка «Котик» |
|
4. |
|
Безпечне використання інструментів і матеріалів під час
виконання технологічних операцій обробки різних матеріалів.
Вишивка «Тризуб» |
|
5. |
|
Дизайн-проектування
– моделювання та конструювання. Композиція виробу. Добір
матеріалів. Розрахунок витрат на матеріали. Органайзер для навушників |
|
6. |
|
Виготовлення виробу за визначеною послідовністю. Соціальна,
функціональна, технологічна, естетична та економічна цінність індивідуально
або спільно створених проектів. Моделювання «Сонячна система» |
|
7. |
|
Удосконалення моделі і конструкції виробу з
використанням творчих методів: комбінування, переставляння, замінювання та
ін. Моделювання «Годинник» |
|
8. |
|
Властивості кольорів. Поєднання кольорів.
Барел’єф «Інопланетянин» |
|
9. |
|
Виготовлення виробу за визначеною послідовністю.
Безпечне використання інструментів і матеріалів Моделювання «Компас» |
|
10. |
|
Виготовлення виробу за визначеною послідовністю. Моделювання «Глобус» |
|
11. |
|
Визначення
технологічної послідовності виготовлення спроектованого виробу. Моделювання «Вулкан» |
|
12. |
|
Раціональне використання часу та матеріалів. Аплікація «Дощ» |
|
13. |
|
Традиційні і сучасні технології декоративно-прикладного
мистецтва. Витинанка аплікація «На дні
океану» |
|
14. |
|
Виготовлення
виробу в традиціях декоративно-ужиткового мистецтва. М’яка іграшка «Медуза» |
|
15. |
|
Виготовлення виробу за визначеною послідовністю. Об’ємна аплікація «Пінгвін» |
|
16. |
|
Презентація
досягнень та реклама. Авторство і співавторство. Доброчинна
діяльність в групах, середовищі для задоволення потреб оточуючих та
збереження природного середовища. |
|
Календарно-тематичне планування
Інтегрованого курсу “Мистецтво”
( образотворче мистецтво)
для учнів 4 класу
за Типовою освітньою програмою,
розробленою під керівництвом О. Я. Савченко,
Підручник «Мистецтво» для 4 класу
Автори Людмила Масол, Олена Гайдамака, Оксана
Колотило (2021)
35 год
( 1 година на тиждень)
І семестр
№ п/п |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
1. |
|
Милуємося красою землі. Інструктаж з безпеки
життєдіяльності. Колір і почуття. Пейзаж. Поняття: план (ближній, середній,
дальній). Композиція «Смачний урожай» |
|
2. |
|
Милуємося красою землі (продовження) Графічні засоби виразності:
точки, лінії, штрихи, плями. Створення образу дерева: «Ніжна берізка», «Кремезний
дуб», «Струнка тополя» . Колективна
композиція «Збережи
дерева – зелені легені планети!» |
|
3. |
|
Мистецтво крізь віки Види декоративно-ужиткового
мистецтва. Віртуальна екскурсія до Національного музею українського народного
декоративного мистецтва. Натюрморт з
різних предметів побуту. |
|
4. |
|
Мистецтво крізь
віки (продовження) Поняття:
натюрморт. Правила композиції. Створення натюрморту за рядками вірша (аплікація). |
|
5. |
|
Мистецтво крізь
віки (продовження) Малювання натюрморту (монотипія).
|
|
6. |
|
Мистецтво та здоров’я Петриківський розпис. Основні
елементи петриківського розпису. Розпис паперової тарілки . |
|
7. |
|
Мистецтво
та здоров’я (продовження) Краєвиди
України. Поняття: колаж,
фотоколаж, бріколаж. Створення колажу «Україна
в моєму серці» або «Карта України». |
|
8. |
|
У
дружному слов’янському колі Глибина
простору на площині. Поняття: міський пейзаж. Створення композиції «Моє
місто» (аплікація, використання
прийому загородження). |
|
9. |
|
У
дружному слов’янському колі (продовження) Міський
пейзаж. Поняття: ритм в архітектурі. Створення
міського пейзажу без використання попереднього начерку. |
|
10. |
|
На
гостину до угорців, румунів і молдован Гірський
пейзаж. Створення гірського пейзажу «Краса
чарівних Карпат». |
|
11. |
|
На
гостину до угорців, румунів і молдован (продовження) Різновид
декоративно-ужиткового мистецтва - мистецтво художньої обробки металу.
Поняття: симетрія, асиметрія. Створення ескізу художнього виробу з металу «Ескіз вивіски» (фломастери). |
|
12. |
|
На
гостину до угорців, румунів і молдован (продовження) Мистецтво
художньої обробки металу. Створення ескізу ліхтаря, оздобленого візерунками,
дотримуючись симетрії чи асиметрії. |
|
13. |
|
Національні
мотиви в мистецтві кримських татар та греків Декоративно
- ужиткові вироби кримських татар. Створення орнаменту в стрічці за кримськотатарськими
мотивами |
|
14. |
|
Національні
мотиви в мистецтві кримських татар та греків (продовження) Орнамент. Види
орнаментів. Створення аплікації у кримськотатарських традиціях . |
|
15. |
|
Національні
мотиви в мистецтві кримських татар та греків (продовження) Мистецтво
мозаїки. Поняття: мозаїка. Створення
новорічного подарунку (мозаїка,
бріколаж). |
|
16. |
|
Повторення
та закріплення вивченого матеріалу. Виставка творчих робіт. |
|
Немає коментарів:
Дописати коментар